أخبار الفنمشاهيرنجوم الفن

غادة إبراهيم : ” فنان شهير طلبني للزواج وكل الرجالة خاينين” (فيديو)

غادة إبراهيم : ” فنان شهير طلبني للزواج وكل الرجالة خاينين” (فيديو)

فن بوست – فريق التحرير

صرحت الممثلة غادة إبراهيم عن أن فنانا كبيرا طلبها للزواج قبل وبعد طلاقها من زوجها السابق قائلة: “كل الرجالة اللي بتخون، زوجاتهم زي القمر وشيك وأمهات حلوين أوي، ولما تسألي الراجل إنت بتخون ليه، يقول دناوة”.

وقالت غادة إبراهيم خلال لقائها مع الإعلامية ياسمين الخطيب: “أحيانا بيبقى الراجل ارتبط في مراهقته بالشغالة، فخلاص كده بتفضل ريحة الشغالة مسيطرة عليه يشوف شغالة عايزها علطول، حتى وهو متجوز هانم، ومعظم الرجالة اللي بتخون زوجاتهم بتكون زوجاتهم هوانم”.

وأضافت “غادة”قائلة: “عز صديق لزوجي، ومش هقول اسمه عشان كده هخرب بيت، ولكن هو صديقي وفنان صف أو، هو شخص متزوج وبعد طلاقي علطول طلب إيدي، بس أنا لم أوافق لأنه صديق جوزي وثاني شيء هو متزوج أيضًا”.

غادة إبراهيم : " فنان شهير طلبني للزواج وكل الرجالة خاينين" (فيديو)

“الجمهور عازوني كده”

وعن  إجرائها لعمليات تجميل قالت غادة إبراهيم: “عملت عمليات تجميل طبعا، عملت شفط ونحت لجسمي، عشان لم بكون مخنوقة بعمل أكل وبحب الأكل كتير، واخر عملية كانت السنة اللي فاتت كانت عملية نحت، الجمهور بيحب وزني، ولما بخس الجمهور بيزعل، ومحبيني بينصحوني إني أعود كما كنت”.

وأضافت “غادة”: “أنا ست مثيرة وبقدر أعمل كوميدي واستعراض وغناء، ومش شبه حد، أنا بحب نفسي بحب ملامحي، عايزة أفضل زي ما أنا كدة”

واستطردت: “أنا بطبوطه ومش عايزة اكون شبه حد وفي السينما مش زي أي أحد ومش شبه أي فنانة ولا في الشكل ولا الجسم، وعايزة أكون نفسي بشكلي ودلوقتي كل الممثلات شكل بعض”.

غادة إبراهيم .. من هي ؟

ممثلة مصرية من مواليد عام 197، درست الباليه في المدرسة الإيطالية بالإسكندرية، ودرست العزف على البيانو، وأحبت الفنون منذ صغرها، كما أنها تعلمت عزف العود في بيت العود مع عازف العود العراقي نصير شمة. 

عملت بالإعلانات في بدايتها، إلى أن شاركت في عدد من المسلسلات والأفلام في فترة التسعينيات منها “طأطأ وريكا وكاظم بيه، قشر البندق”، لتتوالى أعمالها بعد ذلك ما بين السينما والمسرح والتلفزيون، والتي من أبرزها “السندريلا، أسمهان، يوم ما اتقابلنا”.

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *