أخبار الفنمشاهيرنجوم الفن

ريهام سعيد: لو مت أنا مش مسامحة اللي بتسحرلي كل شوية ولا مسامحة حسن شاكوش

ريهام سعيد: لو مت أنا مش مسامحة اللي بتسحرلي كل شوية ولا مسامحة حسن شاكوش

فن بوست – فريق التحرير

خرجت الإعلامية المصرية ريهام سعيد على متابعيها بـرسالة طويلة عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، عبرت فيها عن استياءها من قرارات إيقافها عن مزاولة المهنة بسبب أخطاء تجدها لا تقارن بالتشكيك في معراج الرسول الكريم.

وكتبت “سعيد” في منشورها: “اقسم بالله كل حرف هاكتبه صادق و من قلبي، أنا حاسه إني هموت قريب عشان كده هابعد عن السوشيال ميديا عشان اقعد مع أولادي اكتر وقت ممكن خصوصا ابني الصغير، يمكن سحر يمكن اكتئاب ويمكن حقيقي”.

وقالت “ريهام”: “غالبا إحساس الظلم كان بيقتلني بالبطيء في يوم من الأيام الدنيا قامت علي عشان ثعلب، أما المعراج وإنكارها عادي، تامر أمين يغلط في الصعايدة قاصد أو مش قاصد يتوقف ٣ شهور، لكن أنا أعمل أكبر حملة للسمنة وأعالج آلاف من السمنة وعمليات ببلاش ويفتروا علي ويقولوا إني قلت ان ريحتهم وحشه واتوقف سنة، فتاة المول ولا تحرش ولا نيلة وأجيب فيديو وهي معه، محدش يشوفه واتحاكم وأدفع اللي ورايا واللي أدامي لسما المصري عشان تتنازل لأن هي اللي زقاها عليه”.

ريهام سعيد: لو مت أنا مش مسامحة اللي بتسحرلي كل شوية ولا مسامحة حسن شاكوش

“مش مسامحة أي حد”

عبرت ريهام سعيد عن إحساسها بالظلم مما تتعرض له الفترة الأخيرة وأكملت رسالتها قائلة : “لو مت أنا مش مسامحة، مش مسامحة أي حد قال عليه كلمة واحدة مش حقيقية أو على السمع، مش مسامحة أي صحفي كتب عني كلمة ظلم مش مسامحة أي واحد كتب كومنت موت بيها أطفال القلب، كفاية إن أي حاجه الإعلام بيتكلم فيها دلوقتي أنا متكلمة فيها من عشر سنين.

وأضافت: مش مسامحة ولا هسامح، مش مسامحة اللي بتسحر لي كل شوية، مش مسامحة حسن شاكوش واللي عمله في أولادي، مش مسامحة أي حد ساهم في خراب بيتي وضياع مجهود سنين ومش مسامحة أي حد أنا معرفوش ضدي وبيحاربني وأنا مش عارفة، المهم إني أجهز للقاء ربنا أعوض الصيام وأصلي كتير واتصدق وأدعي، أدعوا لي أنتم كمان ربنا يغفر لي. ريهام بتجيب مشاكل طب وراحت فين المشاكل لما قعدت في البيت؟

ريهام سعيد: لو مت أنا مش مسامحة اللي بتسحرلي كل شوية ولا مسامحة حسن شاكوش

رسالة للرئيس

وجهت ريهام سعيد رسالة للرئيس السيسي خلال منشورها قائلة:  “آخر حاجه ها وجهها للريس أنا لو مت وصيتي أولادي يعرفوا أنا حققت و عملت إيه لأن أكيد حضرتك مش عارف برضوا، أنا أولادي اتعذبوا ورايا في المحاكم والقضايا، أنا ابني كان عنده شهرين زارني في السجن، أنا بهدلت أهلي معي عشان ولا حاجه، كنت فاهمة إني هصلح الكون”.

على جانب آخر، كانت ريهام سعيد قررت اعتزال العمل الإعلامي والعودة إلى التمثيل، مكتفية بما قدمته في مجال تقديم البرامج التليفزيونية.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *