أخبار الفننجوم الفن

غادة عادل لزوجها السابق:”لما بشوف الأفلام بتاعتنا زمان بقفل التلفزيون”وهو يرد:انتي بتهزمي نفسك وتاريخ عملناه سوا..

مجدي الهواري ل غادة عادل:"الزوجة التانية لازم تتقبل فكرة اني لسا بحبك،الحب الي بينا ما ماتش يا غادة".

قدمت الفناة غادة عادل حلقة من برنامج بصراحة على شاشة MBC  مع زوجها السابق المخرج مجدي الهواري، حالة من الجدل أرارها الثنائي بسبب حوارهما.

وجهت الفنانة غادة  سؤالا لزوجها السابق:”متجوزتش ليه بعد طلاقنا؟” ليجيب على سؤالها:”هو أنا مجنون.

أنا عندي شروط في الجواز التاني بعد ما الواحد كبر وبقى عنده خبرة. هل الزوجة التانية هتتقبل إني لسه بحبك؟

إنت لو مش غالية عندي وأم أولادي مش هقول الشرط ده للست اللي عايز أتجوزها.”

وفي سؤال عن امكانية زواجها وهل سيكون معارضا أم لا كان جوابه:””إنت حرة”، وهو ما عقبت عليه بقولها: “ولادك مش راضيين، أنا متجوزة أربعة من بعدك.”

غادة عادل ومجدي الهواري
غادة عادل ومجدي الهواري

وانهارت غادة خلال الحلقة، بسبب سؤال طليقها الهواري عن سبب هروبها دائمًا من الذكريات والماضي، وهو الأمر الذي لم تتحمله غادة، بسبب حزنها الكبير والذكريات الآليمة التي مرت بها، لترد عليه باكية: أنا مش بحب الذكريات.

ومن جانبه، قال مجدي الهواري أن زواجه من غادة عادل جاء في سن صغير، وأن فكرة استمرار زواجهما لمدة 20 عامًا هو نجاح كبير في حياتهما، معقبًا: أتجوزنا وإحنا صغيرين واستمرار زواجنا 20 سنة في حد ذاته نجاح كبير.

وخلال اللقاء، تحدث مجدي الهواري عن اختلاف حياته بعد طلاقهما قائلا: “أنا دلوقتي هادي وعارف أشتغل أكتر” لتعلق غادة عادل: “طبعا ركزت في شغلك أكتر بعد طلاقنا، كنت مركز معايا بس.”

كما توجهت غادة عادل بسؤال لمجدي الهواري قائلة: “انت شايف أني ماشية غلط في شغلي؟، وأجاب طليقها: “أفلامك الفترة الأخيرة بتهزمي نفسك فيها و تاريخ عملناه سوا أحنا أستثمرنا فيها”.

لتنفعل غادة عادل قائلة: “إحنا فيه أفلام عملناها سوا أما بشوفها على التليفزيون ببقى عاوز أقفله عشان محدش يشوفني ومش هقدر أقول أسمائها عشان زمايل.

وأضافت غادة عادل لمجدي الهواري: “أنت كنت مؤمن بيا وتدفعني أكون ممثلة ولكن كان لديك مشكلة أنك تحدد الأعمال حسب ارتياحك النفسي بسبب حبك وغيرتك عليا ومكنتش عارفة أطلع ما بداخلي”.

واستطردت:”لما بشوف الأفلام بتاعتنا زمان ببقى عاوزه أعيط .. و انت اجبرتني اعمل في شقة مصر الجديدة.. والباشا تلميذ كان له ظروفه وسيبت التمثيل وقلت لك مش عاوزه أمثل.. أنا ممثلة لازم أعمل أدوار غير الكيوت والبريئة”.

وأكدت غادة  على تخوفات مجدي الهواري قائلة:” كنت بتخاف أعمل دور صعب ومش واثق فيا 100% .. مش زعلانه منك.. بس انت كنت حاطط لي قواعد وحسابات”.

وقالت غادة عادل لمجدي الهواري:” في أفلام أنا معملتهاش بدافع الغيرة.. ودي أول مرة نقعد نتكلم كده من 5 سنين بعد ما اتطلقنا”.

رد المخرج مجدي الهواري على هذه الاتهامات بأنه كان يحاول الحفاظ عليها وعدم تعريض موهبتها للخطر، مشيدا بنجاحاتهما سويا خاصة فيلم الوتر الذي أبرز موهبتها للجمهور.

وأكد مجدي الهواري على أن من وجهة نظره توجد العديد من الأدوار التي لا تليق بغادة عادل، مشيدا بأدائها في “شقة مصر الجديدة” وحصولها على الجوائز بعده.

اقرأ أيضا:الفنان تامر عاشور يطرح أول أغنية من ألبومه الجديد:”تيجي نتراهن”

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *