أخبار الفنمشاهيرنجوم الفن

محمد رمضان يحذف فيديو سخريته من عمرو أديب بعد وقت قصير من نشره (فيديو)

محمد رمضان يحذف فيديو سخريته من عمرو أديب بعد وقت قصير من نشره (فيديو)

فن بوست – فريق التحرير

أثار الفنان محمد رمضان جدلا واسعا عبر مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية بعد فيديو سخريته من الإعلامي عمرو أديب وحذفه للفيديو بعد ذلك.

وتساءل رواد مواقع التواصل الاجتماعي عن سر حذف “رمضان” للفيديو، والذي رأوه أنه يعني تراجعه عن شئ فعله أمام ملايين من متابعيه على حساباته على السوشيال ميديا.

وكان محمد رمضان سخر من عمرو أديب بسبب انتقاد الأخير أغنية “جو البنات”، التي قدمها محمد رمضان في افتتاح الدورة الخامسة من مهرجان الجونة السينمائي.

محمد رمضان يحذف فيديو سخريته من عمرو أديب بعد وقت قصير من نشره

بداية الأزمـ.ة

بدأت القصة حين علق الإعلامي عمرو أديب خلال برنامجه “الحكاية” قائلًا : “في حفل الافتتاح حصلت حاجة غريبة جدا وطبعا انا عارف لما هحكي الناس هتقول عشان انت متخانق معاه، بس يعني ميهمنيش قولوا اللي انتوا عايزينه، إدارة مهرجان الجونة كل سنة بتعمل أغنية للمهرجان، أول سنة كانت 3 دقات دي كسرت الدنيا، السنة اللي فاتت كان رامي عياش وتامر حسني أشياء مذهلة، السنة دي بدون سبب واضح قرروا إن الأغنية بتاعة الحفلة يعملها الفنان محمد رمضان وبصرف النظر عن مشاكلي معاه ماشي، هما شايفينه راجل مسلي يعمل حفلة حلوة والناس تتفرج، رغم أن المطربين اللي معاه أهم غنائيا منه في الأغنية”.

وأضاف أديب: “في آخر الحفلة جات المذيعة الفاضلة فجأة كده راحت قايلة “آخر حاجة عندنا في الحفلة الفنان محمد رمضان” وراحت ماشية، وقبل ما يطلعوا رمضان طلعوا سميح ساويرس ويسرا على المسرح، فيسرا قالت “احنا مش عارفين احنا طالعين ليه؟!”، يبدو أو هكذا علمت انهم كانوا مطلعينهم عشان يقدموا محمد رمضان ومقدموهوش موقف غريب”.

أغنية بعيدة عن موضوع المهرجان

وكمل الإعلامي المصري حديثه حول تلك القصة: “انا لغاية دلوقتي معنديش مشكلة مع رمضان عشان محدش يفهم غلط، انا بحكي اللي حصل ودي كانت حاجة ع الهوا، فجأة دخل رمضان غنى أغنية اسمها جو البنات حاجة ملهاش دعوة بالمهرجان خالص، واستعراض شكله مكنش حلو، خلصت الأغنية جه رمضان وقف على المسرح، أول ما هيبتدي يتكلم الميكروفون اتقطع والنور اتطفى، محدش قاله العواف أو مع السلامة أو حتى متشكرين، هو رمضان لسه بيقول “أنا عايز” راحوا قاطعين عليه النور والصوت شيء غريب جدا”.

محمد رمضان يرد على أديب بالسخرية ثم يتراجع

بعد تعليق عمر أديب عن استقبال محمد رمضان الذي وصفه بالغريب، رد الأخير على أديب بفيديو ساخر يعرض مقطع من حلقة عمرو أديب، التي عرضت مساء وتحدث فيها عنه مرفقًا بمقطع استقبال بشرى له بباقة ورد على المسرح، ودمج مقطع الحلقة مع أغنية “شو اسمك يا شطور.. أنا اسمي عمور”.

وبعد الجدل الذي أثاره رمضان بذلك الفيديو قام بمسحه من حسابة الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “انستجرام” ليثير تساؤل جمهوره ومتابعيه عن تصرفه وتراجعه عن نشر الفيديو.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *